بهترین کتاب ها در حوزه کسب و کار

معرفی کتاب ها و تشویق به مطالعه

بهترین کتاب ها در حوزه کسب و کار

۷ بازديد


آنچه باید در یک کتاب کسب وکار به دنبال آن باشید

چندین جنبه بر کیفیت کتاب کسب و کار تأثیر می‌گذارد. ابتدا نویسنده باید یک متخصص محترم با سال‌ها تجربه کار بر روی پروژه‌های مختلف توسعه کسب و کار باشد. این کتاب همچنین باید دانش کاربردی و متناسب با حوزه تخصصی شما را در اختیارتان قرار دهد.

بخش‌های زیر نگاهی دقیق‌تر به نحوه سنجش اینکه آیا کتاب توسعه کسب‌وکار برای شما مناسب است، می‌اندازد.

نویسنده با تجربه

وقتی نوبت به نویسنده می‌رسد، باید کمی‌ وقت بگذارید و اعتبار او را بررسی کنید. یک جستجوی ساده در گوگل معمولا برای درک اینکه آیا نویسنده ارزش توجه شما را دارد کافی است.

بهترین نویسندگان سابقه کاری چشمگیری دارند و با شرکت‌ها/برندهای رده بالا کار می‌کنند.

مخاطبان هدف

پیدا کردن یک کتاب کسب و کار عالی برای شما نباید سخت باشد، حتی اگر تازه به این صنعت وارد شده باشید. از سوی دیگر، کتاب‌هایی برای حرفه‌ای‌ها نوشته شده است که می‌خواهند تخصص فعلی خود را به سطح بالاتری برسانند. بهترین گزینه برای شما به صنعت و همچنین سطح دانش‌تان بستگی دارد.

تئوری در مقابل عمل

برخی از کتاب‌های اقتصاد و کتاب‌های کسب و کار شامل نظریه توسعه کسب و کار است. اما کتاب‌هایی که صرفاً بر توسعه کسب‌وکار تمرکز می‌کنند معمولاً انتخاب بهتری هستند، زیرا دستورالعمل‌های دقیقی ارائه می‌دهند و شامل تئوری و عمل می‌شوند.

آنها باید نمونه‌های دنیای واقعی و مطالعات موردی را برای تشریح مفاهیم و چالش‌های توسعه کسب و کار خاص ارائه دهند. علاوه بر این، باید کتاب‌هایی را انتخاب کنید که مراحل عملی را که می‌توانند در سناریوهای مختلف کسب‌وکار اعمال شوند، تشریح می‌کنند.

اگر می‌خواهید حرفه و کسب‌وکارتان را به سطح بالاتری ببرید، هر یک از کتاب‌های لیست زیر می‌تواند به شما کمک کند تا به آنجا برسید. کتاب‌هایی مانند کتاب‌های این فهرست، می‌توانند به شما کمک کنند تا به ذهن افراد موفق دنیای تجارت بپردازید و از خردی که به سختی به دست آورده‌اند بیاموزید.

۱. استیو جابزاثر والتر آیزاکسون

در کتاب استیو جابز، روزنامه‌نگار و مدیر عامل سابق موسسه آسپن، والتر آیزاکسون، زندگی یکی از بزرگترین غول‌های دنیای فناوری را بررسی می‌کند.

برای نوشتن کتاب استیو جابز، ایزاکسون در طی دو سال بیش از ۴۰ مصاحبه با یکی از بنیان‌گذاران اپل و بیش از ۱۰۰ مصاحبه دیگر با دوستان، خانواده، همکاران و مخالفان او  انجام داد تا تصویری فراگیر از مردی خلق کند که تکنولوژی را با خلاقیت خود متحول کرد.

با انجام این کار، ایزاکسون پرتره‌ای صمیمی‌ از یکی از جذاب‌ترین چهره‌های قرن بیستم می‌کشد و به این می‌نگرد که چگونه دیدگاه‌های او در مورد تجارت و نوآوری زندگی خودش، اپل و دنیای اطرافش را شکل داده است. داستان جابز برای هر کارآفرینی الهام‌بخش است، و بیوگرافی ایزاکسون بهترین و صمیمی‌ترین بازگویی آن داستان است.

 

 

۲. کفش باز

خاطرات خالق نایک- اثر فیل نایت

برند نایک ممکن است امروز یک نماد جهانی باشد، اما برای رسیدن به این جایگاه تلاش زیادی صورت گرفته است. فیل نایت، یکی از بنیانگذاران نایک، در کتاب خود کفش باز، در مورد راه اندازی استارتاپ خود پس از اتمام دوره کسب و کارش با ۵۰ دلاری که از یکی از دوستانش قرض گرفته بود، صحبت می‌کند.

 

کفش باز » ممکن است یک خاطره باشد، اما داستان نایت خوانندگان را با جزئیات رشد شرکت، چالش‌هایی که او به عنوان یک رهبر با آن روبرو بود و پیشرفت‌هایی که تجربه کرد، آشنا می‌کند.

شخصیت بامزه و بدون فیلتر نایت در خاطراتش می‌درخشد و درباره چگونگی انتخاب مسیر غیرمتعارف زندگی کارآفرین صحبت می‌کند. خوانندگان نایت را بهتر می‌شناسند، از سفر او الهام  می‌گیرند و با استفاده از خردی که به سختی در زمینه کارآفرینی به دست آورده، قدرتمندتر می‌شوند.

 

۳. افسانه کارآفرینی

چرا اکثر کسب وکارهای کوچک موفق نمی‌شوند و در مورد آن چه باید کرد- اثر مایکل ای. گربر

مایکل ای. گربر موسس شرکت‌های مایکل ای. گربر، یک شرکت آموزش مهارت‌های تجاری مستقر در کالیفرنیا است. در کتاب افسانه کارآفرینی، گربر علت شکست ۸۰ درصد کسب‌وکارهای کوچک را بررسی می‌کند و بینشی در مورد چگونگی اطمینان از اینکه کسب‌وکارتان در میان شکست خورده‌ها نباشد، ارائه می‌کند.

“افسانه کارآفرینی” این ایده که افرادی که کسب و کارهای کوچک را راه اندازی می‌کنند کارآفرین هستند و هرکسی که درک فنی از یک موضوع داشته باشد می‌تواند کسب و کار راه اندازی کند را بررسی می‌کند.

در این کتاب، مایکل ای. گربر فرضیات، انتظارات و تصورات نادرست در مورد راه اندازی یک کسب و کار کوچک را تجزیه و تحلیل می‌کند، به این امید که خوانندگان بتوانند با احتمال بالاتری موفق شوند. افسانه کارآفرینی، یک کتاب ضروری برای کارآفرینان حوزه فناوری است.

 

۴. سختی کارهای سخت اثر بن هورویتز

کارآفرینی جذاب به نظر می‌رسد، اما چالش‌های زیادی وجود دارد که افراد کمی‌ در مورد آنها صحبت می‌کنند. اما چه چیزی کارآفرینی را اینقدر سخت می‌کند؟

بن هورویتز، کارآفرین حوزه فناوری و سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز در کتاب “سختی کارهای سخت” توضیح می‌دهد که ایجاد و مدیریت یک کسب و کار تا چه اندازه می‌تواند چالش برانگیز باشد. زیرا هیچ فرمول آسانی برای پیروی وجود ندارد.

 

هورویتز از صحبت در مورد چالش‌هایی که تعداد کمی‌ از نویسندگان کسب وکار می‌خواهند در موردشان صحبت کنند، ابایی ندارد. او چیزهای سخت در مورد اداره یک کسب و کار را بررسی می‌کند: مقابله با شکست، درگیری بین کارکنان، اخراج، پشتکار در شرایط سخت و گرفتن تصمیمات بزرگ و سخت که بر معیشت سهامداران در تجارت تأثیر می‌گذارد.

او از تجربیات خود به‌عنوان یک بنیان‌گذار استارت‌آپ استفاده می‌کند تا به کارآفرینان توصیه‌هایی برای مقابله با چندین مشکلات رایج تجاری که پاسخ‌های نامشخصی دارند، ارائه دهد.

اگر می‌خواهید خود را برای بخش دردناک اداره یک شرکت آماده کنید، کتاب سختی کارهای سخت ضروری است. خواندن این کتاب برای مبتدیان و کهنه کارها به طور یکسان ضروری است.

 

۵. ماجراهای کسب وکار

دوازده داستان کلاسیک از دنیای وال استریت- اثر جان بروکس 

محیط کسب و کار ممکن است تغییر کند، اما طبیعت انسان تغییر نمی‌کند. در ماجراهای کسب وکار، جان بروکس، روزنامه‌نگار قدیمی‌نیویورکر، موفقیت و شکست تاریخی چندین  برند تجاری آمریکایی را بررسی می‌کند تا نشان دهد چگونه طبیعت انسان می‌تواند بر کسب و کار تأثیر بگذارد.

این کتاب، ابتدا به صورت مجموعه از مقالاتی که در نیویورکر منتشر شد و داستان‌هایی مانند ظهور ناگهانی زیراکس و تلاش فاجعه بار شرکت خودروسازی فورد برای راه اندازی یک برند جدید خودرو را پوشش می‌دهد.

البته با توجه به اینکه این مجموعه در سال ۱۹۶۹ منتشر شد، شاید انتظار نداشته باشید چیز زیادی از کتاب ماجراهای کسب و کار یاد بگیرید.

اما بهتر است بدانید، زمانی وارن بافت این کتاب را به عنوان کتاب تجاری مورد علاقه خود به بیل گیتس توصیه کرد و حتی نسخه شخصی خود را برای گیتس فرستاد تا بخواند و سپس این کتاب، به کتاب تجاری مورد علاقه گیتس نیز تبدیل شد.

حتما دلیلی وجود دارد که بافت و گیتس این کتاب را بسیار دوست دارند. بروکس یک داستان‌نویس چیره‌دست است و در این اثر، ویژگی‌هایی را که یک رهبر تجاری بزرگ را می‌سازد شرح می‌دهد.

۶. با چرا شروع کنید

چگونه رهبران بزرگ همه را تشویق به اقدام کردن می‌کنند- اثر سایمون سینک

در “با چرا شروع کنید”، نویسنده و سخنران انگیزشی سایمون سینک به بررسی زندگی رهبران بزرگ، از مارتین لوتر کینگ گرفته تا استیو جابز می‌پردازد و تلاش می‌کند تا با وجود داشتن اهداف و آرزوهای بسیار متفاوت این افراد، یک موضوع مشترک که دلیل موفقیت آنها بوده را پیدا کند.

نتیجه‌گیری او این است که: بزرگ‌ترین رهبران می‌پرسند چرا؟ چرا مشتریان از برندهای خاصی خرید می‌کنند؟ چرا مردم به برخی از رهبران وفادار هستند و برخی دیگر نه؟ چرا شرکت‌ها شکست می‌خورند؟ رهبران بزرگ می‌خواهند بفهمند که چرا اتفاقات رخ می‌دهد و تمام تلاش خود را برای یافتن پاسخ انجام می‌دهند.

 

سپس سینک با توضیح اینکه چگونه مشتریان «چرا» وجود شما را می‌خرند، نه این که «چه چیزی» را می‌فروشید و نه این که «چگونه» آن را می‌فروشید، این موضوع را با دنیا کسب و کار مرتبط می‌کند.اگر شرکت شما هدف مشخصی برای موجودیت داشته باشد، می‌توانید راحت‌تر کشف کنید که چگونه می‌توانید ارزش منحصربه‌فردی را به بازار عرضه کند.

سینک از طیف وسیعی از تجربیات زندگی واقعی استفاده می‌کند، و چشم انداز روشنی از آنچه برای رهبری و الهام بخشیدن به دیگران لازم است را با هم ترکیب می‌کند. کتاب او برای هر کسی که به دنبال درک معنای رهبری با اعتماد به نفس است، عالی است
ذهن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.